Friday 30 September 2011

A long special post for him.

“Sufi budak ju....? “
Then he replied, ‘ruuuh..’

Oh, how I miss him..


Seperti sangkaan saya, saya memang akan merinduinya. 4 bulan saya bersamanya. Pagi, petang dan malam, tengah malam pun!

Bulan pertama, saya sangat gembira bertugas sebagai nanny. Rasa semangat berkobar2. Apabila Nasih dilahirkan, saya jadi sayu melihat Sufi. Dia baik sangat masa tu, tak banyak ragam, sangat senang untuk dijaga. Tidur pun dengan saya dalam bilik. Masuk pertengahan bulan kedua, ummi nya dah makin sihat. Dan dia pun tahu ummi dia boleh jaga dia juga walaupun ada Nasih. Apa lagi, nak dengan ummi saja..

Bulan ketiga, saya pulak yang boring. Mengulang rutin yang sama setiap hari. Buat susu tu sambil pejam mata pun boleh. Dah memang pakar dah. Bila dah boring, senang nak penat. Saya rasa penat sangat. Sampai saya rasa, bila nak bailk USM ni? Dan, dari berhasrat nak anak 5 turun jadi 3, lepas tu ‘sorang pun padanlah..’. hahaha..

Masuk bulan keempat, perasaan bercampur2, boring dan sedih. Sedih sebab dah nak balik USM, nanti mesti saya akan rindu Sufi. Dan, memang betul pun sangkaan saya. Malah, lebih rindu dari apa yang saya jangkakan.

This schedule below is taken from my diary in my laptop,

13 JULAI 2011    1:18PM
SCHEDULE FOR SIR
So now, I arrange a schedule for Sir, by hook or by crook, he MUST follow this schedule.
8 am : wake up with smile. No screaming loudly,, no crying, nobody is allowed to pampered him ok. At this time, I will change his diapers so that it will not bocor.
9 am : time to breakfast. He must eat either rice, egg, or bread. Drink as well.
10 am : go to play. He will be play at the laman rumah while I wiping all the rubbish around there.
11 am : taking bath.
11.30 am : got bottle of milk then sleep.
1.30 pm : wake up also with smile, no merengek2 ok!
                : lunch.
                : play and learn.
4.00 pm: nap.
5.00 pm: play again. Or keluar jalan2.
7.00 pm: having dinner and go to shower.
                :study and revise.
9.00 pm : sleep.


cuba teka,En Sufi ikut tak jadual ni? hehehe..

the night before i bon voyage to Penang.
penatnya nak mengejar..


Ok, untuk Sufi, selamat menempuh tahun ke-3 kehidupan setelah dgn cemerlangnya menjalani 2 tahun pertama.
Su hadiahkan Sufi satu harapan, untuk Sufi tunaikan, simple je. Jadi mujaddid untuk umat ini, boleh kan?

Sufi tengah cari buku panduan utk jadi mujaddid yg berjaya..


2 comments:

  1. I don't know why, reading this post watered my eyes!!! I miss Sufi too.

    I'm not too close to him but it's nice to be near him. To see his smile, to listen to his babbling, and sometimes, to make him cry!

    I'm just a few metres away from him but do not have much time to be with him....

    Happy Birthday Sufi!

    ReplyDelete
  2. haaa? which part actually is sadden? just now kak na said she was crying too..oh,its not my intention,ladies!

    probably i wrote this post with whole-hearted,sincere,love and full of RINDU..hehehe.. thats why some heart was touched..=)

    'To see his smile, to listen to his babbling, and sometimes, to make him cry!'-this also make me cry!

    ReplyDelete

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...