Tuesday 6 September 2011

Emisi Sebuah Cinta


Tanpa kata tanpa senda
Aku mencinta
Tanpa pena tanpa bicara
Aku memuja.

Ah, lelahnya memikul cinta
Sendiri.
Emisinya tidak dipandang
Cahayanya tdak dikenang
Dan, hati ini masih,
Masih juga mencinta

Musim hujan yang datang
Tidak menyiram licin cinta
Kemarau panas yang panjang
Tidak mengering segar puja

Tiada tangan menyapu airmata
Luka hati tiada yang mengubat
Tapi rohmu madu berkuasa
Menyembuh segala mudarat

Jeritan tanpa suara
Tangisan tanpa airmata
Harapan yang takkan nyata
Sesungguhnya,
cinta itu tidak memerlukan apa-apa!



*jika ada yg meminta, itu bukan cinta, jika ada yg mengharap bahagia, itu juga bukan cinta. Jika masih menaruh balas, juga bukan namanya cinta.
*dirimu dan cinta ialah laut dan keasinan.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...