Tuesday 20 March 2012

Dia sahaja seorang semata-mata betul!

Mencari info tentang hukum mandi bunga di internet. Ada sesiapa boleh membantu?

Terjumpa pula tulisan seseorang tentang Wahabi dan macam2 label yang diberi. Tiba2 rasa sakit sangat hati. Dulu pun baca juga benda-benda begini, tapi tak rasa sangat. Sekarang ni, rasa macam eeeeiiii tak tahan la tengok gelagat diorang ni. Saya bukan adik beradik Wahabi, dan bukan juga nak bela Wahabi sebab saya tak tahu pun Wahabi tu apa.

Tapi kepada siapa pun yang tidak dia setuju, tolonglah jaga akhlak dan adab. Kopiah di kepala, jubah di badan, selendang serban di bahu, tasbih di tangan, janggut di dagu tapi perangai melawan apa yang Islam anjurkan. What a hell?

Sungguh saya lebih suka melihat mat rempit berlumba motor di depan tingkap bilik saya tengah2 malam, lebih suka mendengar bising motor mereka daripada melihat mereka yang memakai pakaian Islam tapi tak ada akhlak Islam. Yes, I extremely hate!!!

Tengok ni..sila jangan like!

Semua orang salah, dia sahaja seorang semata-mata betul. Cuba bandingkan akhlak2 mereka dengan akhlak orang2 yang dituduh Wahabi tu? Mana yang busuk, mana yang wangi?

Semoga kita semua mendapat hidayahNya.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...