Saturday 7 February 2015

Selamat Kembali, Tuan Mufti.

Tahun 2007, saya dapat tahu dari abang tentang mufti termuda.

Reaksi terkejut saya disambut dengan terkejut juga. 

"Kenal ke?" Abang bertanya.

Saya bercerita saya mengenalinya melalui tulisannya dalam majalah i.

Tidak lama sebelum dilantik kali kedua, saya telah mendengar bisik-bisik orang tentang itu.

Saya berdoa agar berita itu benar dan beliau memang akan dilantik nanti.

Alhamdulillah, hari ini beliau sudah pun menjadi mufti kembali.

Dan sudah pun memulakan menegur YAB DS Najib tentang hukum menyertai Thaipusam.

Saya yakin selepas ini pasti banyak lagi pembaharuan yang akan beliau suarakan. Dunia fikir kita akan dijentik lagi dengan pandangannya. 

Biarlah saya terus mengaguminya, biarkan sahaja saya ini. 




No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...