Thursday 19 February 2015

Kata yang Tiada

Tiap kali saya sedih, saya akan mencari kata paling tepat untuk maksudkan bahasa hati.

Bukan untuk diberita kepada manusia. Tetapi untuk memberi jiwa aman, agar tahu bahawa saya memahaminya.

Ia tenang selepas dibariskan golaknya.

Apa yang paling hiba, apabila jiwa menjerit meminta diertikan rasa nyawanya, namun saya tidak memahami bahasanya.

Apalah sahaja upaya akal, jika seluruh indera mendera dengan sejuta rasa. Akal nan satu, pun lesu.

Payah sekali untuk disusun apa kehendak dan mahunya.

Kepada Tuhan, hanya sahaja saya pandang. Moga Dia juga memandang kasihan kepada hamba.






No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...