Wednesday 4 February 2015

Menyanyi lebih baik.

"Ya Allah...Kakak..eeeiii.."
Saya melepas geram pada Iman setelah menonton iklan itu.

Iman dengan wajah penuh persoalan bersuara tanya.

"Cerita yang dia cerita tu, salah. Dah banyak kali sangat dah Kakak.."

Marah dan sedih bercampur. Ustaz itu sudah banyak kali menyampaikan perkara salah. Tapi masih diberi ruang seluas-luasnya.

Saya tak faham.

Sejenak saya berfikir, baiklah. Saya akur. Menyanyilah ustaz. Itu lebih baik dari menyampai cerita dusta dikait dengan Nabi dan aqidah.

Kalau ustaz tak tahu dalil, tak tahu sumber, menyanyi lebih baik.

Saya sebenarnya tak suka menulis semua ini. Jika saya mati, tulisan saya ini akan masih di sini. Orang masih boleh melihat saya marah sekalipun saya sudah mati.

Itu tidak menggembirakan pastinya.

Cuma saya mahu berkongsi. Ada kalangan pendakwah yang menelan risiko dihina dan dikeji dengan mencemarkan diri dalam politik semata-mata untuk kelangsungan dakwah manhaj yang sahih. Semata-mata untuk mencantas segala yang dusta dan palsu yang ditokok tambah dalam agama.

Dan di sudut lain, ada pula mereka yang bermudah-mudah menyebar apa sahaja atas nama agama, kemudian diberi ruang seluas itu untuk dia? Diberi slot saban malam yang boleh diakses tiap ceruk negeri?

Manakala yang mahu menyampaikan yang sahih ini disekat di banyak negeri sehingga
perlu mendapat sokongan pemerintah kerana dikhianati orang agama sendiri.

Dukacita saya hanya Allah yang tahu peritnya.

Umpama yang hanya boleh berbasikal diberi Ferrari dan litar luas, manakala pelumba handal diugut untuk dipotong kakinya agar tidak boleh berjalan.

Dukacita saya hanya Allah yang tahu peritnya.

اينقص الدين وانا حي؟





No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...