Friday 6 May 2016

Hak Asasi

Sebahagian orang melaung kebebasan bersuara. Juga sepuak dengan pejuang hak asasi manusia. Saya kagum dan setuju.

2 rukun dalam hak asasi manusia ialah respect dan dignity. Saya faham, dan setuju.

Ia bukan agama baru kerana jika  kita mengatakan ia agam baru, bermakna agama sedia ada kita tidak bertunjangkan respect and dignity. Saya akur dan faham.

Mereka membantah jabatan agama menyekat kemasukan Irsyad Manji, Ulil Absar dan lain2 tokoh liberal dan Syiah atas alasan kebebasan bersuara dan hak asasi manusia. Saya tahu dan faham.

Cuma saya cukup tak faham kenapa mereka memberi gelar yang bermacam kepada Zakir Naik?

Di mana semesta seruan mereka sebelum ini? Ditelan bumikah?

Ketidakadilan begini yang saya benci. Sungguh.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...