Thursday 10 May 2012

Jika Mahu Tahu II


Mengikut nasihat Dr Zaharuddin dalam ceramahnya Teknik Penulisan Blog (wpun sy selalu ngantuk bca blog dia,hehhe), beliau tidak menggalakkan menyambung penulisan dengan tajuk yang sama kepada bahagian 2 atau 3 kerana perkara ini akan menyebabkan pembaca keliru dan jemu.

Tapi saya tetap mahu buat juga. Sebab pembaca blog saya ialah saya sendiri. Kahkahkah..

Jika mahu tahu, saya beberapa kali telah bersua muka dengan Tok Guru. Di Maahad telah berapa kali beliau kunjungi. Manakala yang paling saya ingat sewaktu beliau datang merasmikan penutup program Akademi Sastera Siber 2 pada tahun 2007. Masa tu meja makan saya paling hampir dengan meja makan VIP yang beliau duduk. Saya tengok beliau sangat lemah dan letih masa tu, tapi tahan je. Waktu itu sudah larut malam.

Dan jika mahu tahu juga, saya beberapa kali tidak hadir ke jemputan penyampaian hadiah pelajar cemerlang di PUTIK yang disampaikan oleh beliau. Waktu UKSA dan PMRU, saya memang tak dijemput sebab tak dapat anugerah pun. Waktu PMR dan SMU, saya dijemput ke PUTIK utk terima anugerah pelajar cemerlang, tetapi saya tidak hadir sebab tak ada ibubapa/penjaga mahu temankan seperti orang lain merai kejayaan. Waktu SPM pun sama saya tak pergi juga. (Anugerah SPM saya tak pergi sebab saya sudah di matrikulasi, saya wakilkan orang lain utk ambil duit). Mungkin masa tu hanya melayan emosi yang sedih, jadi saya lepaskan peluang itu dengan begitu saja. Sangat tak matang, kan? Ramai kawan-kawan pelik dengan sikap saya. Saya kata saya zuhud, tak suka naik-naik pentas ni (takrifan zuhud yang salah sama sekali!). Lagipun kejayaan itu kan perjalanan, bukan destinasi yang perlu dirai sebegitu rupa.Hakhakhak..

Macam tu lah. Sekarang ni pemikiran banyak dah berubah. Saya tak kisah pun tak jumpa orang yang saya minat, asalkan dia sentiasa sihat dan dipayungi rahmah Allah. Amin..

Walaupun dituduh bapa kafir, apa nak pelik, Nabi dulu pun orang kata gila. Tak lama dulu pun ada orang kata kat orang lain 'bapak syaitan', Wahabi. Emm, kat Malaysia tanah air ku ni memang meriah dgn gelar menggelar. Biasa la..yang sebelah hijau pun bukan tak pernah bagi gelaran kat orang kan?? kan?

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...