Wednesday 31 August 2011

Raya & Merdeka


Salam Aidilfitri dan Salam Merdeka. 

Dengan bangganya saya mengisytiharkan, saya tak tahu pun apa tema merdeka tahun ni. =(

Apa pun, saya tetap cintakan Malaysia walaupun tak ada jalur gemilang untuk dikibarkan. Apakah maknanya berpeluh2 mngibar jalur gemilang, tapi banyak menyumbang masalah pada negara? Apakah baiknya bersakit2 kerongkong melaung2 merdeka, tapi menjadi liabiliti pada negara? 

Teruskan menyambut hari kemerdekaan Malaysia yang ke 54. Merdeka la dari penjajah semutlaknya. Jangan merdeka dari Tuhan sudah!

Untuk raya pula, saya sangat seronok beraya tahun ini. Sebab saya berada di rumah sebulan penuh puasa, jadi saya sempat buat kuih raya..yay! terawih kat surau kampung jugak, yay! Dan, banyak lagi perkara best2. Tapi, 10 hari lagi, saya akan pulang ke kampus. Oh, syahdunya..

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...