Friday 12 August 2011

ADA SEORANG BUDAK


Ada seorang budak
rupanya biasa sahaja
tidak buruk tidaklah jelita
Tapi punya cinta dan cita
seluas semesta.

Ada seorang budak
Ilmunya sebutir pasir cuma
Tapi mahu bercerita semua
Mahu mengulas isu dunia
Kadang kadang isu agama

Ada seorang budak
Lagaknya fasih berhujah
Padahal hanya menyumpah
Dari hati yang keluh dan resah
Sedang ilmu tidak langsung dijamah

Ada seorang budak
belajarnya bukan agama
tapi konon tahu belaka
di sana sini mahu besengketa
jangan jangan sudah gila !

Memang!
aku ini rasanya seperti gila.


*hahaha..tak,tak..aku tak gila.nauzubillah. ini tiada kaitan dgn yg hidup dan mati, sekadar mainan perkataan, susunan huruf dan gerakan jari yang menekan papan kekunci laptop. Sudahku tanya pada jari, pada huruf, mengapa mesti ia ditekan, mengapa mesti ia disusun begitu..jawapannya-entah.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...