Sunday 22 March 2015

Tidak tenteram

Saya tengah geram ni.

Ada sekelompok manusia suka bercerita tentang buruk orang lain.

Dalam whatsapp group dicerita. Mahu left group pun nanti tak manis.

Makan sama-sama pun diulang cerita. (Sebab tu saya suka makan sorang-sorang)

Bahagia sungguh gamaknya cerita cikgu itu begini begitu.

Orang kata minda yang rendah bercerita tentang orang ni.

Tak apa la.

Yang saya bertambah rasa nak menyepak orang, apabila kerja bertimbun (yang sepatutnya dibuat bersama-sama) boleh pulak dia tolak mentah2.

Selamba badak pulak tu tak nak buat.

Tak kesian langsung dengan orang lain. Bercerita orang lain tak buat kerja macam hebat sangat sempurna sangat dia punya kerja.

Aku rasa nak bagi penampor ja satu2 orang macam ni.

Tenteram ke hidup macam tu eh?



No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...