Thursday 12 March 2015

Sukan



Sejak sekolah rendah, saya tak pernah cintakan sukan. Mujur waktu itu belum ada dasar 1 murid 1 sukan.

Waktu kanak2 pun saya jarang bermain di luar rumah.

Saya tak suka bergelut dengan manusia yang ramai, bising, busuk, berpeluh. Semua itu merimaskan saya.

Dan hari ini merupakan hari keempat saya di stadium. Berlemas dalam lautan yang saya tidak suka.

Apapun, bukan semua yang kita nak Tuhan perlu ikut. Adakala, kita terpaksa menelan apa yang Dia bagi.

Sedang mendengar ucapan penutup kejohanan oleh orang besar PPD.

'Hari ni saya yakin semua pelajar gembira. Sebab tak ada seorang pun pegang buku.'

Sesungguhnya tafsiran gembira bagi kita amatlah jauh untuk ketemunya. Jauh.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...