Sunday 8 March 2015

Yang Paling Indah

Ketika petang bermain di halaman. Melihat kakak berlawan badminton dengan abang. Masa yang pantas seperti mahu dihentikan. Tidak lagi mahu azan Maghrib dilaungkan. Gelap jangan datang.

Apa pun sekatan, Maghrib tidak pernah hilang. Di perigi tengah kediaman, Ibu menyiram dengan timba seluruh badan, mandi Maghrib telah aku sempurnakan.

Tiba malam, mengeja kalimah al Quran, ayah dihadapan memperbetul kesilapan.

Tidur dalam kelambu, diulit sentuhan.

Oh. Andai sahaja semua itu dalam genggaman. Kalau kenangan itu boleh aku hidupkan. Sesaat pun sudah terlalu indah dirasakan.

Tuhan tolong maafkan. Sungguh ini bukan keluhan. Bukan berkalau-kalau yang digemari syaitan. Sekadar hamba membayangkan kerinduan. Yang tercungkil dari jiwa yang dalam. Moga diampunkan.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...