Monday 2 March 2015

Promedia Tajdid

Sampai bila pun, mencari ilmu tidak ada hujung.

Seorang murid Imam Abu Hanifah, Hasan bin Ziyad, hanya mula mempelajari fiqah ketika berusia 80 tahun. Untuk menyebar ilmu, terlebih dahulu perlu dicari.

Selain jariah dan anak yang soleh, ilmu yang bermanfaat tidak reput dimakan tanah.

Ilmu yang bermanfaat yang disebarkan akan dialir ke kubur.

'Ilmu yang kita sebar, lalu ilmu itu diamalkan orang, pahalanya tidak putus.'

Konsep ini saya hubungkan dengan team anak muda yang merakam saban kuliah ilmu dan memuatnaik di youtube.

Penontonnya seluruh dunia, berpuluh ribu mencecah viewnya.

Saya seorang, berapa banyak ilmu daripada kuliah di channel PromediaTajdid saya peroleh. Yang baru tahu, yang baru ingat, yang baru faham, yang baru tahu salah faham, yang masih belum faham-faham, yang diamalkan, yang tak amal-amal lagi...semua ada.

Penonton yang lain juga saya kira sama.

Untungnya perniagaan mereka.Cemburu.

Setelah hampir sebulan tidak mengadap Syeikh Youtube saya ini, malam ini ada kesempatan yang sedikit.

Rindu sebenarnya untuk fokus dan fikir di hadapan kuliah youtube.






Rindu sungguh nak mengadap lama-lama.
Apakan daya, masa nya untuk perkara lain.








No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...