Monday 14 January 2013

Oley



Semalam menonton filem pendek Oley 2 Episod 1-3 yang diterbitkan DPP Malaysia di youtube. Perkataan yang paling sesuai untuk filem itu ialah, comel!

Sangat kreatif dalam menerangkan apakah sebenarnya hudud secara santai. Lebih menarik apabila latar masa filem itu ialah zaman pemerintahan PR nanti – tiada tol, harga minyak turun, hudud diamalkan, masjid penuh. Sangat comel.

Bukan kah bagus begitu, tiada caci maki, tuduh menuduh dan fitnah. Barulah sesuai dengan imej Islam. 

Semoga apa yang diimpikan menjadi kenyataan. Orang seperti saya hanya mahukan kebaikan bahkan semua orang pun mahukan kebaikan. Cuma ada yang terlalu taksub tidak mahu mengaku kebaikan juga barangkali boleh datang dari pihak lain.

Justeru, PRU nanti undilah calon yang akan mendatangkan kebaikan kepada anda. Jika hanya melihat lambang parti, sampai bila nak ada improvement dalam setiap parti kan?

Oley 2

Sebelum ini DPP telah pun menerbitkan filem Oley dan Gua Ikut Enta. Kedua-duanya menarik. Syabas DPP!

Oley

 

1 comment:

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...