Sunday 25 November 2012

Muqallidin

Saya malas lah nak cakap apa-apa.

Letih.

Susah bercakap dengan orang yang dilatih jadi muqallidin ni. Tahu ikut dan buat je apa orang suruh. Wala' tak bertempat. Akal ada tak nak guna.


Patut la tamrin dari dulu sampai sekarang tak berubah. Bukan nak fikir idea baru ikut keperluan dan tujuan.

Orang tak selera nak join jemaah dia, kata tak nak bagi sumbangan pulak.

Kalau dari awal-awal tahu pemikiran dia macam tu, tak da la nak buang masa kongsi pendapat dengan dia tentang semua isu.


Konon serba tahu, semua tahu. Balik baca novel cinta islamik la baik, cik.



Mari berhenti berfikir, ikut sahaja arahan ketua. Buat kerja banyak, jangan bercakap dan jangan berfikir.


"Seakan-akan Islam mengharamkan wujud lebih dari satu jamaah. Ini semua fikiran tanpa dalil aqli dan naqli. Jika kepelbagaian mazhab fekah yang menyebabkan berbeza cara ibadah boleh diiktiraf, apakah perbezaan pendekatan mengenai urusan dakwah hendak diharamkan?!!Akal yang luas lagi faham mencegah kita dari berfikir demikian." -drmaza-


 #currently admiring Dr Dzulkefly Ahmad, MP Kuala Selangor. Kalau semua orang PAS berfikiran macam dia, sekarang juga saya sokong PAS.


 #kau pun satu, nak berbincang apa2, pilih la orang.















No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...