Thursday 29 January 2015

25

Apabila mereka bertanya saya tentang usia, saya kata 25.

Dua tiga tahun dulu, saya suka bagitahu umur saya. Saya nak semua tahu saya baru 23, baru berusia 24.

Tapi 25 ni rasanya sangat tua.

Mungkin inilah perasaan 'sensitif' wanita tentang usia. Saya sudah rasa.

Tapi perasaan itu sesungguhnya milik wanita tipikal. Bukankah saya bukan wanita biasa-biasa?

Saya sepatutnya perlu bersyukur sejauh ini Tuhan izinkan saya mengumpul amal. Saya sepatutnya tidak ada masa untuk fikirkan ketuaan diri. Biarkan usia berjalan, yang penting bakti kita lebih perlu banyak dan cepat berjalan dari usia.

Ok?

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...