Sunday 11 January 2015

Suram

"Aku hiburkan diriku dengan cita-cita yang aku tuju. Sekiranya tidak kerana luasnya cita-cita itu, hidup ini dirasakan terlalu sempit."

Syair ini menggembur suram hidup menjadi subur.

Impian perlu hebat. Cita-cita perlu besar.

Satu tidak tercapai, daerah lain masih luas untuk diteroka.

Jangan semudah itu asa hilang.

Tuhan bekerja penuh rahsia. SeniNya bukan biasa-biasa.

Jangan padamkan harapan pada Tuhan. Biarpun ada ketika Dia tidak memberi seperti apa yang kita minta, jangan berputus asa. Tuhan itu Maha Bijaksana dari akal kita yang merancang dan meminta.

Antara kemahuan Allah dan perancangan kita, mana yang mahu kita ikut?





No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...