Monday 1 April 2013

Dalam Dunia Seorang



Aku bukan pohon segar nan hijau yang gagah berdiri di bawah bahang mentari. Walau dari tanah yang sama, aku bukan seperti mereka yang berilmu jitu di dalam dada. Bagi mereka aku hanya lalang yang akan condong ke mana-mana.

Aku hanya menjadi bintang di tengah siang, yang dipadam matahari. Dan pada lantai malam aku menjadi bayang, ditelan gelap sunyi.

Apapun kata mereka, aku hakikatnya sedang belajar untuk memahami. Pelajaran ini memang sangat meletihkan.

Kata seorang kepada aku, pandai hanya akan lahir dari kandungan keletihan. Maka tahanlah.

"Apabila kamu tidak tahan penatnya belajar, maka kamu akan menanggung peritnya kebodohan." (Imam Syafie)

“Apabila kamu jemu dengan aku, maka kamu akan menjadi dungu.” kata ilmu.

Kakanda, berikan adinda masa untuk memahami semua ini. Maafkan adinda kerana lambat memahami.

See what I see, hear what I hear, feel what I feel, till then, dont judge me.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...