Wednesday 18 August 2021

VAKSINASI

Semalam saya selesai menerima vaksin bagi dos kedua Pfizer. 

Saya ke Klinik Tanjung Medik bersama suami. Pengalaman dos pertama 3 minggu lalu sungguh pahit sehingga saya jadi trauma untuk ke tempat yang sama lagi.

Dari pagi saya resah, malas, dan lemah untuk ke sana. Tetapi saya paksakan diri juga.

Mujur suami cuti dan boleh menemani saya ke sana. Dan kali ini alhamdulillah tidak seperti 3 minggu lalu yang masa temujanji ditukar, ramai orang foreigner yang tak jaga penjarakan sosial, asap rokok dan tempat yang sempit yang membuatkan saya MARAH SEKALI

Semalam alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Mungkin kah kerana saya membuat aduan kepada KKM berkenaan kejadian 3 minggu lalu. Entah.

Tetapi tetap ada juga yang sakit. Cucuknya sakit sekali tidak seperti yang pertama.

Saya rasa seperti ditikam dengan pisau di bahu.

Selepas dicucuk, saya berjalan longlai ke pintu keluar, rasa ingin rebah, sakit sungguh.

Saya masuk ke kereta, mujur suami parking dekat. Suami bertanya pun saya malas nak jawab, saya hanya kata nak balik. Saya minta suami bawa laju sikit kereta sebab nak sampai cepat sebelum hujan turun sebab dah renyai renyai hujannya. 

Sampai di rumah, saya tukar baju dan mandi, baru lah rasa lega. Saya cerita pada suami sakitnya rasa seperti dicucuk dengan  pisau, bukan jarum. Pedih.

Kata suami, 'biasalah cucuk memang sakit.' Hmmmm.

Petang itu saya ceria sebab dah lega dah selesai vaksin, dan dah tak sakit.

Malamnya, saya tidur. Pukul 3 pagi saya terjaga, saya kesejukan sangat. Saya bangun tutup aircond. Padahal sebelum ini aircond dibuka sampai pagi. 

Masa tangan saya nak capai remote aircond di dinding, saya mengaduh sakit. Sakit sangat tempat cucuk tu. Suami saya terjaga. Saya rasa badan saya berat sekali. Badan saya panas.

Saya tidur tidur ayam sehingga pagi.

Lepas sarapan, saya ambil 2 biji panadol actifast.
Dah lama tak demam. Rasa tak best pula.

Doakan saya sihat ya.


No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...