Monday 13 June 2016

Mimpi

Malam tadi saya mimpikan ayah. Arwah bonda Asma' pun ada.

Dipendekkan cerita mimpi saya yang panjang tu, saya tiba-tiba jadi budak kecik dan ayah peluk saya. Saya menangis sungguh-sungguh sebab dah lama tak jumpa ayah.

Bila ayah dah nak pergi, saya tanya ayah bila pulak ayah nak balik? Balik lah acap kata saya.

Ayah kata, kan ayah dah mati. Kalau selalu balik, itu bukan mati. =)

Saya pun terjaga. Alah, kenapa dah terjaga. Rasa tak puas pula jumpa ayah.

Semoga Allah memberi kegembiraan dan nikmat buat ayah di sana, juga semoga Allah mempertemukan kami kembali di tempat yang paling baik.


(Mungkin sebab saya baru baca tulisan Ust Abdullah Bukhari tentang roh orang meninggal balik pada Ramadhan adalah kepercayaan yang salah, jadi termimpi pulak.)

1 comment:

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...