Monday 15 June 2015

Seorang Diri

Wajibnya bagi seorang Islam mensyukuri hidupnya yang diberi Tuhan. Justeru saya mensyukuri.

Hari ini saya sampai di sekolah jam 9.08 pagi setelah singgah di Restoran Banana menikmati sarapan pagi seorang diri.  Sampai di sekolah saya mengemas koperasi. Membuang sampah dan menggantikan plastik hitam. Langsir yang ditempah sudah sampaii. Saya memanjat memasang langsir. Dibantu kakak guru di situ.

Waktu rehat, saya menjual makanan dan alat tulis kepada pelajar. Habis rehat, saya mengira duit. Pukul 12.30 kelas saya bermula sampai 3.30.

Tamat kelas, saya k surau membungkus kurma untuk diagihkan Rabu ini.  Ada guru memberitahu saya bertugas minggu ini sesi petang.  Saya pelik juga, sedangkan sesi pagi saya sudah bertugas 3 minggu lalu. Takkan sesi petang ada nama saya juga?

Guru itu mencadangkan saya memaklumkan kepada pntadbir petang. Saya tidak memilih begitu. Lebih baik menggerakkan anggota lain dari menggerakkan bibir berkata- kata. Saya pulang lewat kerana bertugas. Jam 6.00 petang saya mengundurkan kereta keluar dari sekolah. Saya ke Aeon Taman Universiti membeli buku seorang diri.

Sekarang jam 8.19 pm, saya singgah di kedai makan menikmati nasi goreng seorang diri .

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...