Saturday 9 February 2013

selepas seminggu

selesai minggu pertama di sekolah. minggu yang sangat panjang pernah saya rasa. panjaaaang sekali.


masih belum saya jumpa seronok dalam kehidupan seorang guru selama seminggu.

masih belum saya rasa bahagia pun menjadi guru.

Allah, bagaimana perlu dilalui hari2 berikutnya?

saya tidak biasa hidup dalam susasa begitu. dahulu sekolah saya bukan begitu. dahulu saya menjadi murid bukan begitu. saya menghormati guru, saya mendengar kata guru, saya datang sekolah mahu belajar. kenapa saya jumpa orang2 yg berbeza?

saya tidak mampu menjadi guru. dan saya tidak mahu.

saya jarang kenal orang yang lebih muda dari saya. kalau kenal pun, mereka menghormati saya, sekarang saya kenal budak2 yg muda dari saya tapi berlagak dan tak hormat orang. tak ke rasa nak lempang sorang-sorang?

tengok, saya tak mampu jd guru. dan saya tidak mahu.

tengok kawan saya tu, dia suka layan budak2. bagi nombor telefon lagi, cerita itu cerita ini. saya? jangan harap saya nak layan. saya hanya buat apa yang ada dalam RPH saya, itu semua tak ada. jadi, saya tak buat.
sebab saya rasa saya dulu tak pernah anggap cikgu macam kawan. saya hormat cikgu, bukan saya buat cikgu macam kawan. kalau ada orang nak buat saya macam kawan, minta maaf.


saya tidak mampu menjadi guru kan? dan saya tidak mahu.

jadi, macam mana ni? macam mana? macam mana?




it seems much much much more difficult than maths that i hate

When something you hoped for, doesn't go as planned. Know that there is something better in the making, insha Allah! patience is beautiful.

When everything seems to be going against you, remember that an airplane takes off against the wind, not with it.

Oh my Maker.... "You Alone we worship, You Alone we ask for help." Surah 1:4

When something seems impossible, remember that for the Almighty it is simple & easy. Call out to Him truly & witness the great miracle!








No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...