Sunday 6 December 2015

Silam yang pergi

Hari-hari berlalu, membawa kita pergi dari masa silam. Terasa baru semalam Ibu mengejutkan saya di dalam kelambu untuk bangun bersiap ke sekolah.

Bahkan, baru semalam saya sama-sama membuang air kecil dengan kakak di dalam bilik air sebelum tidur.

Baru sahaja kami berbual ketika sama-sama tidak boleh tidur kerana terlalu gembira esok menyambut hari raya.

Semua itu masih terasa baru namun hakikatnya sudah hampir 20 tahun lalu. Ketika masih menikmati dunia tanpa dosa, belum pun berkira soal pahala, sedar hari ini sudah terbeban dosa sepenuh buana.

Sudah perlu mencari Rauf Tuhan, dalam keliaran keinginan membiarkan dosa dibelakang.

No comments:

Post a Comment

Queen Of Tears

  Selepas Winter Sonata yang saya tonton ketika darjah 6, saya tidak lagi menonton apa apa drama Korea. Di Johor saya selalu pelik tengok ka...